Sjoerd van der Coelen is uitgeroepen tot Trainer van het Jaar in district Zuid 2. In Zuid 1 ging de prijs, net als vorig seizoen, naar Gérard de Nooijer. De onderscheidingen werden uitgereikt tijdens het Nederlands Trainerscongres in het stadion van PEC Zwolle.
Van der Coelen volgt daarmee Gionni Peluso op, die vorig seizoen de award in Zuid 2 wist te winnen als trainer van SV Laar.
In Zuid 1 waren daarnaast ook Dennis van der Steen en Rogier Veenstra genomineerd. In Zuid 2 bestond de concurrentie uit Roel Nabuurs en Max van de Laar.
De VVON Awards zijn bedoeld voor hoofdtrainers in het amateurvoetbal die actief zijn op UEFA A-niveau, oftewel vanaf de eerste klasse of hoger. Bij de beoordeling wordt onder meer gekeken naar sportieve prestaties, speelwijze, ontwikkeling van jeugdspelers, bijdrage aan de jeugdopleiding, omgang met spelers en arbitrage en de bijdrage aan het amateurvoetbal in bredere zin.
Ook factoren als stressbestendigheid, het vasthouden aan een duidelijke voetbalvisie en het inpassen van eigen jeugdspelers wegen mee in de beoordeling. Daarbij kijkt de organisatie niet alleen naar één seizoen, maar ook naar de voorgaande jaren.
Als een trainertje van een tweede klassertje kampioen wordt en de districtbeker wint dan is dat geen prestatie. Maar als een bekende naam met Hoek met niet echt sprankelend voetbal af en toe wint dan zal dat wel een top prestatie zijn. 🙈🙉🙊
Jan Kuijpers volledig mee eens. De prestaties van Pierre van Berkel zijn geweldig geweest. Met een tweedeklasser dit presteren moet beloond en gewaardeerd worden!
Er is er maar eentje die dit verdient en dat is Pierre van Berkel kampioenen en dan ook nog met een tweede klasse de district beker winnen iedere andere trainer die dit zou winnen zou zijn schaal zo weer aan Pierre af moeten geven 
Waarom die droeftoeter van Gastel niet?
Als een trainertje van een tweede klassertje kampioen wordt en de districtbeker wint dan is dat geen prestatie. Maar als een bekende naam met Hoek met niet echt sprankelend voetbal af en toe wint dan zal dat wel een top prestatie zijn. 🙈🙉🙊
Jan Kuijpers volledig mee eens. De prestaties van Pierre van Berkel zijn geweldig geweest. Met een tweedeklasser dit presteren moet beloond en gewaardeerd worden!
Jan Kuijpers Helemaal mee eens!! Was ook gelijk het eerste wat ik dacht toen ik dit artikel las!!
Kan ik met terugwerkende kracht Wenzel Van de Put nog nomineren?
Er is er maar eentje die dit verdient en dat is Pierre van Berkel kampioenen en dan ook nog met een tweede klasse de district beker winnen iedere andere trainer die dit zou winnen zou zijn schaal zo weer aan Pierre af moeten geven