Sander Redeker is pas 18 jaar oud, maar heeft inmiddels al nadrukkelijk zijn eerste stappen gezet in het eerste elftal van De Kogelvangers. De inwoner van Willemstad combineert zijn voetbal momenteel met zijn studie Integrale Veiligheidskunde aan Avans Breda en een bijbaan bij het Wapen van Willemstad. “Naast voetbal vind ik het leuk om te windsurfen en af en toe te paddelen of te tennissen,” vertelt hij.
Toch staat voetbal al jarenlang centraal in zijn leven. “Sinds mijn vijfde voetbal ik bij De Kogelvangers en ik ben hier eigenlijk nooit meer weggegaan,” zegt Redeker. “Het is een fijne en warme club waar iedereen elkaar kent. Dat maakt het altijd gezellig.” De verdediger annex middenvelder doorliep de volledige jeugdopleiding in Willemstad en beleefde vorig seizoen een bijzonder moment. “Op mijn zeventiende maakte ik mijn debuut in het eerste elftal en stond ik meteen in de basis. Dat was natuurlijk prachtig.” Inmiddels speelt hij officieel nog in de JO19, maar sinds de winterstop is hij een vaste kracht geworden bij de hoofdmacht.
Redeker voelt zich op meerdere posities thuis. “Ik speel eigenlijk mijn hele leven al als centrale verdediger of op het middenveld, meestal als nummer zes,” legt hij uit. “Ik vind het fijn dat ik op meerdere plekken inzetbaar ben.”
In zijn jonge carrière maakte hij al mooie momenten mee. “In de F-jeugd werden we kampioen in de tweede klasse, promoveerden we naar de eerste klasse en werden we daar meteen opnieuw kampioen. Dat was echt mooi.” Ook zijn debuut en eerste doelpunt in het eerste elftal noemt hij als hoogtepunten. Toch waren er ook teleurstellingen. “De kampioenswedstrijd met de JO19 was echt zuur. We moesten winnen, maar speelden gelijk. Er was veel publiek uit Willemstad meegekomen en dan is het extra jammer dat je geen kampioen wordt en promotie misloopt.”
Hoewel hij zelf geen uitgesproken voorbeeld als speler heeft, genoot hij vroeger wel van Lionel Messi. “Het was altijd mooi om hem te zien spelen.”
Met De Kogelvangers nadert een spannende slotfase van het seizoen. “We zijn eigenlijk zo goed als zeker van nacompetitie voor promotie naar de derde klasse,” vertelt Redeker. “Het zou geweldig zijn om volgend seizoen in de derde klasse te spelen.” Ook met de JO19 valt er nog iets te winnen. “Daar maken we ook nog kans op het kampioenschap, dus er is nog genoeg om voor te spelen.”
Zijn doelstellingen voor de komende periode zijn duidelijk. “Ik hoop zoveel mogelijk minuten te maken en belangrijk te zijn voor het team. Het zou mooi zijn als ik mijn steentje kan bijdragen aan promotie.” Rituelen rondom wedstrijden heeft hij niet echt, al hoort één ding er volgens hem wel bij. “In de kleedkamer staat vaak hardstyle op. Dat helpt wel om iedereen scherp te krijgen.”
Over voetbalhumor kan hij kort zijn, maar zijn persoonlijke ambitie is helder. “Ik wil mezelf blijven ontwikkelen, zoveel mogelijk minuten maken en uiteindelijk een vaste waarde worden in het eerste elftal van De Kogelvangers.”










