SV Reeshof heeft in de strijd tegen degradatie een punt meegenomen op bezoek bij SCG’18. In Tilburg eindigde het duel in 1-1, waardoor de beslissing over directe handhaving pas op de laatste speeldag zal vallen.
Trainer Martijn van Wanrooy zag zijn ploeg uitstekend aan de wedstrijd beginnen. “We schoten echt goed uit de startblokken,” vertelde hij na afloop.
Al binnen zeven minuten kreeg Reeshof een uitgelezen kans op de openingstreffer. Na een goede voorzet van Milan van Beurden werd Stijn van Bavel duidelijk aan zijn shirt getrokken, waarna de scheidsrechter resoluut naar de stip wees. Remco Marcelis kreeg de kans om zijn vijfde doelpunt van het seizoen te maken, maar zag zijn inzet knap gekeerd worden door de doelman van SCG.
“Dat was natuurlijk een moment waarop je jezelf eigenlijk moet belonen,” aldus Van Wanrooy.
Halverwege de eerste helft claimde Reeshof opnieuw een strafschop. Een voorzet vanaf rechts werd doorgelaten voor Bion Verhoeven, waarna de bal tegen de arm van een verdediger van SCG kwam. Scheidsrechter Clint van der Heyden vond het echter onvoldoende voor een tweede penalty.
“Daar kon ik op zich wel mee leven,” gaf Van Wanrooy toe. “De scheidsrechter floot verder overigens een uitstekende wedstrijd.”
Vlak voor rust kwam SCG dicht bij de openingstreffer, maar de bal werd vanuit buitenspelpositie binnengeschoten. Daardoor gingen beide ploegen met een 0-0 stand de rust in.
Waar Reeshof sterk begon in de eerste helft, was de openingsfase na rust juist voor de thuisploeg. Al na twee minuten promoveerde Jeremy van der Aa een corner tot doelpunt: 1-0.
“Dan weet je dat je moet reageren,” zei Van Wanrooy. “Want de winnaar van vandaag zou zich zo goed als veilig spelen.”
Reeshof herpakte zich snel en kwam binnen tien minuten alweer langszij. Mirza Durak gaf een scherpe voorzet vanaf rechts, waarna de vrijstaande Stijn van Bavel de bal tegen ploeggenoot Mitch van de Ven kopte. Via hem verdween de bal in het doel: 1-1.
Daarna golfde het duel op en neer zonder dat beide ploegen nog echt grote kansen creëerden. Volgens Van Wanrooy was het gelijkspel uiteindelijk dan ook terecht. “Ik denk dat 1-1 een verdiende uitslag is.”
Door het gelijkspel blijft de spanning onderin volledig intact. “De concurrentie verloor vandaag, maar wij spelen helaas gelijk,” aldus Van Wanrooy. “Daardoor is een overwinning volgende week eigenlijk noodzakelijk om directe handhaving veilig te stellen.”
Reeshof sluit het seizoen af met een thuiswedstrijd tegen het in vorm verkerende Hilvaria. “Dat wordt ontzettend lastig,” beseft Van Wanrooy. “Zij zijn al tien wedstrijden ongeslagen en staan er goed voor in de tweede periode.”
Toch houdt de trainer vertrouwen. “De bal is rond,” glimlachte hij. “En we hebben dit seizoen al vaker verrast. Om er maar eens een cliché tegenaan te gooien.”










