OSS’20 heeft zaterdag een belangrijke overwinning geboekt in de strijd om de periodetitel. Op eigen veld werd De Paasberg met 3-0 verslagen.
Vanaf het eerste fluitsignaal had OSS’20 het meeste balbezit en creëerde het de beste mogelijkheden. De openingstreffer viel na zestien minuten spelen, toen Joris Lommerse vanaf de strafschopstip raak schoot: 1-0. De thuisploeg bleef daarna de bovenliggende partij, maar vergat de voorsprong verder uit te bouwen.
Toch kwam OSS’20 in de eerste helft ook een paar keer goed weg. De Paasberg werd gevaarlijk uit standaardsituaties en raakte onder meer de lat uit een corner.
Na rust hield OSS’20 controle over de wedstrijd, al duurde het lang voordat het duel definitief werd beslist. In korte tijd sloeg Milan Loderus tweemaal toe, waardoor de thuisploeg in de slotfase alsnog afstand nam van De Paasberg.
Trainer Casper van Vught sprak na afloop van een verdiende overwinning. Volgens de oefenmeester was vanaf het begin duidelijk dat zijn ploeg de betere was, al vond hij dat OSS’20 eerder afstand had moeten nemen. Na de derde treffer werd zijn ploeg volgens hem wel wat slordiger en minder scherp.
Door de overwinning heeft OSS’20 de periodetitel nog altijd in eigen hand. Volgende week wacht de beslissende speelronde.










