Het restant van NAC Breda – sc Heerenveen wordt niet in het Rat Verlegh Stadion, maar in het Abe Lenstra Stadion gespeeld. De wedstrijd werd zondag na 82 minuten gestaakt vanwege het wangedrag van enkele thuissupporters.
Na berichtgeving van Omrop Fryslân bevestigen de clubs dat besloten is om de laatste minuten in Friesland af te werken. In principe moest het duel worden uitgespeeld in Breda, maar de gemeente Breda gaf daar vanwege veiligheidsredenen geen toestemming voor. Daardoor verschuift de wedstrijd naar Heerenveen. Beide gemeentes hakten de knoop door na overleg met de KNVB. NAC en Heerenveen hervatten het duel maandagmiddag om 14.30 uur in het Abe Lenstra Stadion. Publiek is niet welkom.
Het duel moest acht minuten voor tijd worden gestaakt, omdat NAC-fans voor een tweede keer vuurwerk op het veld hadden gegooid. Op dat moment stond al vast dat de Brabanders zullen degraderen uit de Eredivisie. Heerenveen speelt nog voor een zo goed mogelijke uitgangspositie in de play-offs om Europees voetbal.











De waanzin ten top! De situatie op de ranglijst zal weinig meer veranderen. Voor 8 tot 10 minuten met een hele selectie naar Friesland reizen voor het uitspelen van een potje wat met 2-0 gewoon op dit moment de boeken in zou kunnen. Wie is hierbij gebaat? De daders van het vuurwerk veel strenger straffen daar is iedereen bij gebaat!