De wedstrijd tussen Klundert en Halsteren gaat zaterdag 16 mei niet door. Halsteren heeft de KNVB en Klundert laten weten niet over voldoende spelers te beschikken om het duel te spelen.
De selectie kan ook niet worden aangevuld met spelers uit andere elftallen. Daardoor komt een eerlijk competitieverloop in het geding. De KNVB moet nu bepalen hoe het vervolg eruitziet. Vermoedelijk wordt het duel op dinsdag ingehaald. Gebeurt dat niet, dan dreigt een zwaarder scenario, waarbij Halsteren uit de competitie kan worden genomen of de laatste speelronde moet worden uitgesteld.
Naast de sportieve gevolgen hangt Halsteren ook een boete boven het hoofd voor het niet opkomen. Die kan volgens de aangeleverde informatie oplopen tot maximaal 5.500 euro. Halsteren stopt bovendien na dit seizoen met het zaterdagelftal. In de stand van de Derde Klasse I staat de ploeg momenteel achtste met 26 punten uit 22 wedstrijden, terwijl Klundert zesde staat met 28 punten uit evenveel duels.
FICTIEVE NIEUWE STAND
- Bruse Boys 1 20-50 +29
- MOC’17 1 20-49 +38
- SSS 1 20-33 +3
- WHS 1 20-29 +5
- Steenbergen 1 20-29 -5
- Klundert 1 21-28 +3
- Zinkwegse Boys 1 20-23 -5
- Stellendam 1 20-22 -10
- SEOLTO 1 21-20 -13
- Den Bommel 1 20-19 -12
- Tholense Boys 1 21-17 -21
- Vrederust 1 21-15 -12
Gevolgen per team
- Vrederust 1: 6 punten
- Bruse Boys 1: 6 punten
- Den Bommel 1: 6 punten
- MOC’17 1: 3 punten
- Stellendam 1: 3 punten
- Steenbergen 1: 3 punten
- Zinkwegse Boys 1: 3 punten
- Tholense Boys 1: 3 punten
- SEOLTO 1: 3 punten
- WHS 1: 2 punten
- SSS 1: 0 punten
- Klundert 1: 0 punten












Gaan alle andere wedstrijden in 3i wel door?
Hans Korteweg goede vraag, KNVB weten jullie dit??
Hans Korteweg Tuurlijk wel alle gewonnen punten worden in mindering gebracht , alles op zn kop zowel kampioenschap als nacompetitie , maar misschien Dinsdag a.s inhalen. Maar blijft wel competitie vervalsing op deze manier
Zon grote vereniging dan geen 11 spelers op de been brengen
Pascal Ernest ze kunnen de kantine niet eens verbouwen!
Pascal Ernest Dan alsnog competitie vervalsing ivm minder goede spelers opstellen
Gewoon een schandaal voor zo’n vereniging.