Na een voetbalvrij weekend voor Erp gaat de bal aankomende zondag weer rollen. De laatste uitwedstrijd van het seizoen staat op het programma. In die laatste uitwedstrijd neemt Erp het op tegen ZSV. De Zeilbergers moeten alles op alles zetten om directe degradatie te ontlopen.
Wie had dat vorig seizoen gedacht? Dat ZSV dit seizoen al het hele jaar tegen degradatie zou moeten vechten. Ik denk dat helemaal niemand dat had gedacht. Toch is dat de pijnlijke werkelijkheid voor ZSV. Al het hele seizoen bungelen de geelzwarten in de onderste regionen en degradatie komt wel héél dichtbij. Toen men in Zeilberg de winterstop in ging, zag het er nog slechter uit dan nu. Na de winterstop kreeg ZSV een opleving, maar die is inmiddels weer weggeëbd. ZSV deed onlangs wel goede zaken door van SBC te winnen. Daardoor kan men in Zeilberg nog hopen dat de nacompetitie voor klassenbehoud gehaald wordt. Het verschil met die PD-plek bedraagt momenteel drie punten. Het doek kan zondag vallen voor de formatie van Ralf van den Heuvel. Dan zou het zelf moeten verliezen van ons Erpenaren en dan moet Brabantia minimaal één punt overhouden aan het treffen met Sparta’25. Daar gaan ze in Zeilberg niet van uit. Ze zullen er dan ook alles aan doen om zondag van ons Erpenaren te winnen. En Erp heeft het in Zeilberg altijd lastig..
In Erp hebben we de koppositie niet meer in handen. Door het zure verlies tegen VV Geldrop (0-1) en de winstpartij van Handel bij NWC staat Handel bovenaan de ranglijst. Enorm zuur, maar we hebben het zelf laten liggen de afgelopen weken. We hebben het niet meer in eigen hand, maar de hoop op een eventueel kampioenschap is zeker nog niet verdwenen. Integendeel. Meer dan zelf allebei de wedstrijden zien te winnen en hopen op een misstap van Handel is het enige wat we momenteel kunnen doen. Zeg niet dat het niet kan!
De wedstrijd staat zondagmiddag onder leiding van Mariusz Gil uit het mooie Kerkrade. Hij zal worden bijgestaan door Arno van Zeelandt en Joep Deckers. De aftrap op De Kranenmortel is om 14.30 uur. Erp kan de steun van de trouwe supporters meer dan gebruiken! Graag tot zondag.











