DESK kroont zich tot kampioen na galavoorstelling in Sleeuwijk
DESK heeft zich overtuigend gekroond tot kampioen van de zaterdag derde klasse K. Op bezoek bij Sleeuwijk won de ploeg van trainer Ronald Boudewijn met maar liefst 2-5, waarna het kampioensfeest direct losbarstte.
“Een galavoorstelling, zeker die eerste 35 minuten,” glunderde Boudewijn na afloop. “Je zag vanaf de eerste minuut een ploeg die heel graag kampioen wilde worden.”
DESK schoot werkelijk uit de startblokken. Al na vijf minuten opende Thijn van Riel de score nadat hij zijn directe tegenstander volledig zoek speelde en hard binnenschoot: 0-1. “Hij ging die linksback echt voorbij alsof hij er niet stond,” aldus Boudewijn. “Die jongen werd in de rust zelfs gewisseld.”
Vijf minuten later volgde de 0-2. Kaya van Wanrooij bracht de bal indraaiend voor bij de tweede paal, waarna Mees van der Pennen in twee instanties raak schoot.
Even leek Sleeuwijk terug in de wedstrijd te komen toen een van richting veranderd schot ongelukkig in het DESK-doel verdween: 1-2. Volgens Boudewijn bleef dat echter het enige gevaar van de thuisploeg. “Dat was eigenlijk hun enige wapenfeit in negentig minuten.”
DESK bleef ondertussen doordenderen. Via een schitterende aanval over links verzorgde Kaya van Wanrooij de voorzet op Tom Rommens, die snoeihard via de onderkant van de lat de 1-3 binnenschoot.
Kort daarna werd het ook nog 1-4. Terwijl Mathijs Emmers geblesseerd raakte aan zijn schouder, ging Kaya van Wanrooij gewoon door, sneed vanaf links naar binnen en schoot overtuigend raak.
Tien minuten voor rust maakte topscorer Rommens zijn tweede van de middag. Hij werd diep gestuurd, omspeelde de keeper en schoof beheerst de 1-5 binnen. “Toen was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld,” vond Boudewijn.
Na rust hoefde DESK niet meer vol gas te geven. De ploeg controleerde de wedstrijd en zag doelman Jasper Verduijn ook nog een strafschop stoppen. Een tweede treffer van Rommens werd wegens buitenspel afgekeurd.
Pas in de slotfase deed Sleeuwijk nog iets terug met de 2-5, maar dat veranderde niets meer aan het feestgevoel bij DESK.
“Het maakte uiteindelijk allemaal niet meer uit,” lachte Boudewijn. “Wij zijn gewoon dik verdiend kampioen geworden.”
De titel betekende de kroon op een sterk seizoen van DESK, dat de laatste weken overtuigend liet zien de beste ploeg van de competitie te zijn. Na afloop werd het feest direct ingezet door spelers, staf en supporters, die massaal waren meegereisd naar Sleeuwijk.











