Bavel heeft zich ondanks een zure nederlaag tegen kampioen Moerse Boys geplaatst voor de nacompetitie. Op bezoek bij de kampioen ging Bavel in de slotfase met 2-1 onderuit.
De thuisploeg kwam in de eerste helft op voorsprong uit een corner, maar volgens trainer Joep van de Ouweland had Bavel voetballend zeker niet minder in te brengen. De bezoekers creëerden voor rust meerdere mogelijkheden, maar slaagden er niet in om de gelijkmaker te produceren.
Na de pauze nam Bavel meer risico en dat leverde uiteindelijk de verdiende 1-1 op. De pas 16-jarige Lucaz Diepstraten tekende voor de gelijkmaker en bekroonde daarmee een sterke fase van de bezoekers.
In het tweede bedrijf speelde het duel zich grotendeels af op de helft van Moerse Boys, dat vooral gevaarlijk bleef in de omschakeling. Toch leek Bavel minimaal een punt over te houden aan het duel, totdat een spelhervatting in de slotminuut fataal werd. Vanuit die situatie maakte Moerse Boys alsnog de winnende 2-1.
Trainer Joep van de Ouweland baalde na afloop van het resultaat. “Ik vond dat we gezien het spelbeeld minimaal een punt hadden moeten overhouden aan deze wedstrijd. Maar het lijkt erop dat we alsnog de nacompetitie hebben gehaald. Nu op naar Victoria’03 en daarna klaarmaken voor de nacompetitie.”










