Baardwijk heeft de uitwedstrijd tegen kampioenskandidaat Altena met 3-1 verloren. De ploeg van trainer Senad Hadzic bood lange tijd knap weerstand, maar zag het duel kantelen na een rode kaart in de eerste helft.
Vooraf wist Baardwijk dat het een lastige middag zou worden. “We moesten tegen een prima tegenstander en daarnaast hadden we personele problemen waardoor we met een kleine groep op pad gingen,” vertelde Hadzic na afloop.
Door die omstandigheden maakte jeugdspeler Jayden Strengers zijn opwachting in de basis. “Jayden mocht vanuit de JO19 starten en dat heeft hij echt naar behoren gedaan,” complimenteerde Hadzic zijn jonge speler.
Baardwijk koos bewust voor een andere aanpak tegen Altena. In de openingsfase had de ploeg moeite om de juiste afstemming te vinden, waardoor de thuisploeg enkele kansen kreeg. Langzaam kreeg Baardwijk meer grip op de wedstrijd en kwam het beter in het duel.
Dat leidde halverwege de eerste helft tot de openingstreffer. Na een goede actie van Anes Dedic werd een overtreding gemaakt rond het strafschopgebied. Delano Boezer schoot de daaropvolgende vrije trap knap binnen: 0-1.
“Daarna moesten we veel verdedigen, maar dat deden we eigenlijk prima,” aldus Hadzic.
In de 32e minuut veranderde de wedstrijd volledig. Na een lange bal op Belmin ontstond een duel waarbij volgens Hadzic weinig aan de hand was. Toch trok de scheidsrechter rood voor de spits van Baardwijk. “De scheidsrechter stond er ver vanaf en kon het eigenlijk nooit goed beoordelen,” vond Hadzic. “Maar die beslissing had enorme invloed op de wedstrijd.”
Vrijwel direct daarna kwam Altena op gelijke hoogte: 1-1. “We waren even van slag door die rode kaart en in dezelfde minuut valt de gelijkmaker,” zei Hadzic.
In de rust probeerde Baardwijk met tien man een nieuw plan te maken voor de tweede helft. “Je weet dat het dan lastig wordt, maar de jongens wilden blijven knokken,” aldus de trainer.
Na rust werd Baardwijk steeds verder teruggedrongen, al hield de ploeg lang stand. In de 62e minuut brak Altena alsnog door de defensie en viel de 2-1. Toch bleef Baardwijk vechten voor wat het waard was. “Iedereen dacht dat het daarna een walk-over zou worden, maar mijn spelers hebben tot het laatste fluitsignaal alles gegeven,” sprak Hadzic trots. “Dat maakte me echt trots.”
In de slotfase liep Altena nog uit naar 3-1, al was ook daar Baardwijk niet te spreken over de arbitrage. Volgens Hadzic ging aan het doelpunt een buitenspelsituatie vooraf. “Onze grensrechter werd volledig genegeerd,” zei hij.
Ondanks alle frustraties wilde Hadzic benadrukken dat Altena uiteindelijk de terechte winnaar was. “Altena heeft vandaag verdiend gewonnen en volgende week wacht voor hen een echte kampioenswedstrijd tegen NEO’25.”
Toch kon de trainer zijn frustratie over het optreden van de scheidsrechter niet helemaal loslaten. “Ik ben absoluut niet iemand die snel kritiek levert op scheidsrechters,” benadrukte hij. “We hebben dit seizoen juist vaak goede scheidsrechters gehad en daar ben ik ook dankbaar voor.”
Maar volgens Hadzic ging het deze middag te ver. “Ik loop al een tijdje mee in het voetbal, maar vandaag sloeg echt alles,” zei hij. “Wij kijken als trainers en spelers ook uit naar zo’n zaterdagmiddag en dan is het jammer als iemand zo’n grote invloed op de wedstrijd heeft.”










