Baardwijk heeft het seizoen afgesloten met een 2-2 gelijkspel. In een duel dat vooral in het teken stond van afscheid nemen, toonde de ploeg van trainer Senad Hadzic veel strijdlust en karakter door in blessuretijd nog langszij te komen.
Vooraf draaide de middag vooral om afscheidnemende clubmensen Tom Sleenhoff en Job Klerkx, die hun laatste wedstrijd voor Baardwijk speelden. “Als groep wilden we Tom en Job een waardig afscheid geven,” vertelde Hadzic na afloop. “We wilden ervoor zorgen dat zij een mooie middag zouden beleven.”
Dat scenario leek al snel werkelijkheid te worden. Al in de vierde minuut opende Tom Sleenhoff de score na een assist van Dylan den Exter: 1-0. “Dat was echt alsof het in een jongensboek geschreven stond,” glimlachte Hadzic. “Dat juist Tom scoort in zijn laatste wedstrijd, dat is prachtig.”
Na de vroege voorsprong verloor Baardwijk echter steeds meer grip op de wedstrijd. “Daarna kwamen we eigenlijk niet meer aan voetballen toe,” gaf Hadzic toe. “We werden teruggedrongen op eigen helft.”
Toch hield Baardwijk de tegenstander lange tijd van grote kansen af. Het duel kende weinig goed voetbal, iets waar Hadzic eerlijk over was. “Voor de toeschouwers viel er niet veel te genieten,” zei hij. “Beide ploegen slaagden er niet echt in om goed voetbal op de mat te leggen.”
Richting rust herpakte Baardwijk zich nog enigszins en wist het weer wat vaker onder de druk uit te voetballen. “De laatste tien minuten van de eerste helft konden we iets meer druk naar voren geven en kregen we ook wat mogelijkheden,” aldus Hadzic.
Na rust veranderde het duel volledig door een rode kaart voor doelman Kevin Brok, die zijn tweede gele kaart kreeg. “Vanaf dat moment werd het een totaal andere wedstrijd,” vertelde Hadzic.
Door de rode kaart moest Baardwijk met tien man verder en kwam tegelijkertijd het afscheid van Tom Sleenhoff ten einde, omdat hij werd gewisseld. Kort daarna draaide SCO de wedstrijd volledig om via de 1-1 en 1-2.
Toch gaf Baardwijk zich niet gewonnen. “We kregen het gevoel dat er nog iets te halen viel,” zei Hadzic trots. “Met tien man zijn we er vol voor gegaan.”
In de slotfase kregen ook Lucca Appels en Dennis van den Udenhout speeltijd, terwijl Job Klerkx onder applaus naar de kant werd gehaald. Vooral het verhaal van Dennis van den Udenhout maakte indruk op de trainer.
“Dennis heeft privé een enorm zware periode achter de rug, maar loopt altijd met een glimlach rond,” vertelde Hadzic zichtbaar geraakt. “Hij is daardoor ontzettend geliefd binnen onze groep.”
De speler van het tweede elftal maakte in zijn laatste wedstrijd voor de club zelfs zijn debuut in het eerste elftal. “Onze jongens van het tweede stonden langs de kant alsof hij een finale speelde,” glimlachte Hadzic. “Dat zegt alles over hem als persoon.”
In blessuretijd werd het harde werken alsnog beloond. Dylan den Exter maakte de verdiende gelijkmaker en bepaalde de eindstand op 2-2.
“Vandaag heb ik een Baardwijk gezien dat heeft geknokt voor iedere bal en ieder duel,” aldus Hadzic. “De jongens wilden het publiek én vooral de spelers die afscheid namen een goed gevoel geven.”
Toch keek de trainer ook kritisch terug op het seizoen als geheel. “Met z’n allen hadden we meer verwacht van dit seizoen,” gaf hij eerlijk toe. “Nu is het aan ons om volgend jaar niet dezelfde fouten te maken en te laten zien wat we echt kunnen.”
Tot slot feliciteerde Hadzic kampioen Altena met de titel. “Wij wensen Altena veel succes in de derde klasse volgend seizoen.”










